TABUNG DUIT NUFFNANG

Followers Cybermall

Monday, October 22, 2012

PURE MARINE COLLAGEN GRED AAA

PURE MARINE COLLAGEN GRED AAA (PURPLE)
IBU KOLAGEN GRED AAA (PURPLE)
BERAT : 100grm
HARGA :
RM25.00 semenanjung
RM30.00 Sabah / Sarawak
(FREE POSTAGE)
(sold out)
KANDUNGAN PURE MARINE COLLAGEN :
·  Nilai2 nutrisi kolagen ini 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM300) 
·  Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM400 hingga ribuan ringgit) 
·  24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2 
·  Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan PH bernilai 7.6 

KHASIAT PURE MARINE COLLAGEN :
Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi.
Melancarkan kitaran darah.
Mencantikan kulit agar lebih putih dan tegang.
Melambatkan penuaan dan melangsingkan badan.
Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre iaitu kelenjar thyroid membengkak.
Membantu menurunkan kolestrol dalam tubuh .
Membantu merawat gastrik.
Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.
Membantu merawat penyakit gout.
Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
Menguatkan tulang dan sendi.
Meningkatkan sel rawan dan otot.
Merawat penyakit gaut.
Mencegah kanser.
Merawat Anemia.
Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh).
Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan).
Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat).
Menpercepatkan penyembuhan luka.
Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis).
Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
Memberi Kekenyangan (diet).
Melancarkan sistem metabolisme.
Memulihara usus kecil (sembelit).

CARA PENYEDIAAN PURE MARINE COLLAGEN :
Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali.
Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman. 
Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali & toskan.
Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus.
Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. 
Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng * tp kalau nak buat masker jgn campur apa2 lah..
Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais, collagen ni tahan lama sebab ianya anti bakteria.

*Perhatian untuk mengurangkan bau semasa memasak.. disarankam sebelum masak cuci dengan asam jawa dan semasa masak campurkan daun pandan.

CARA MEMBUAT MASKER PURE MARINE COLLAGEN :
(Pernah disiarkan dalam rancangan Nona di TV3 20 mei 2012)
Selepas cologen direbus, tapiskan terlebih dahulu.
Sisa tapisan digunakan untuk membuat masker dan air untuk diminum.
Bersihkan muka terlebih dahulu.
Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas.
Sapukan pada muka dan leher (rasa sejuk & lembab).
Tunggu hingga masker kering atau dalam 30 minit.
Bersihkan muka. Anda akan rasa kulit lembab, gebu, cerah dan tegang walaupun dengan pemakaian masker yang pertama kali.

CARA MAKAN PURE MARINE COLLAGEN :
Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur) 
Ambil 3 sudu besar (akan jadi seperti jelly),  - lebih elok dimakan begitu saja atau boleh juga dicampurkan dengan sunquick / jus buah.
Sebelum makan tu baca Bismillah dan Selawat =) 

SIAPA YG BOLEH MAKAN PURE MARINE COLLAGEN  NI ?
Org yang nak cantik & sihat semestinya..hehe..
Ibu mengandung - kulit baby jadi cantik (untuk kandungan 4 bulan keatas shj) 
Ibu rasa bertenaga & tak mudah letih
Ibu menyusu pun boleh juga. collagen ni tinggi mineral
Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
Wanita selepas bersalin tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 2 bulan bersalin, anda boleh consume semula..

~PERHATIAN~
JIKA RUMPAI LAUT KERING ANDA MENUNJUKKAN PERTUMBUHAN CRYSTAL PUTIH SEAKAN -AKAN KULAT... JANGAN PANIK YA...
SEBENARNYA IA BUKAN KULAT...  IA MERUPAKAN HABLUR GARAM LAUT...
DAN BOLEH DIBUANG DENGAN MEMBASUH SEBELUM MEREBUSNYA!!! 

8 comments:

  1. Assalamualaikum....harga masih sama untuk Marine collagen gred AAA ke sekarang nih...

    Nurul

    ReplyDelete
  2. Untuk umur 20 tahun boleh ke ambil? Umur 18 pun blh jugak ke?

    ReplyDelete
  3. kalau tak simpan dalam peti sejuk tak apa ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klau marine clgen yg dah dimasak perlu disimpan didalam peti sejuk

      Delete

submit